Nieuws detail

23-07-2014

ERIKS België gecertificeerd als 70ste Enerpac Authorised Service Centre

Niet ver van Brussel ligt de gemeente Asse, de thuisbasis van het Service Center en Technology Center van ERIKS België. ERIKS is het 70ste Enerpac Authorised Service Centre dat voldoet aan de certificatievereisten van Enerpac en maakt voortaan deel uit van een select groepjes ondernemers. Het netwerk van Enerpac Authorised Service Centres strekt zich uit over 22 landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De centra in dat netwerk bieden hoogstaande onderhouds- en hersteldiensten voor apparatuur van Enerpac.

 

ERIKS is een snel groeiende Europese leverancier van MRO- en OEM-producten. Het centrum in Asse is gespecialiseerd in pneumatiek en hydrauliek en neemt zijn hydraulische hogedrukapparatuur af van Enerpac. Van bij de start van deze samenwerking maakte ERIKS duidelijk dat het meer wilde zijn dan alleen een Enerpac-verdeler. De groep wilde ook een Enerpac Authorised Service Centre uitbouwen, want dit paste in haar treven om klanten een volledig TCO-servicepakket (Total Cost of Ownership) aan te bieden.

 

Aandacht voor veiligheid in de werkplaats

De eerste stap in het certificatieproces is de opleiding van specifieke medewerkers van ERIKS door de Enerpac Academy in het opleidingscentrum in Nederland. Zo breiden ze hun service-ervaring uit met de specifieke kennis die vereist is om apparatuur van Enerpac te onderhouden. Verdere stappen in het proces om een Enerpac Authorised Service Centre te worden, hebben betrekking op veiligheid in de werkplaats, vereisten op het vlak van gereedschap, de fysieke en administratieve afhandeling van Enerpac-herstellingen, het onderhoud en de garantie. Klanten van Enerpac Authorised Service Centres kunnen rekenen op een werkplaats waar veiligheid centraal staat, met opgeleid personeel dat originele onderdelen van Enerpac gebruikt in een naar behoren uitgeruste en goed georganiseerde omgeving.

 

In maart en april 2014 vonden audits plaats in Asse. De benodigde apparatuur werd gecontroleerd en de verantwoordelijken kregen advies over de fysieke vereisten en de opdeling van het geplande Service Centre.

 

Programma inzake continue verbetering in de hele vestiging

Er werd een zone van 600m2 afgebakend voor het nieuwe Service Centre. Omdat ERIKS weet hoe belangrijk de organisatie van de nieuwe werkplaats is, werd er in gans de vestiging een programma inzake continue verbetering gelanceerd, medewerkers opgeleid en specifieke teams samengesteld. De afdelingen zijn voortaan visueel ingedeeld en de verantwoordelijken zijn trots op het resultaat van hun inspanningen, vooral de werkzone van Enerpac. De vestiging in Asse is voortaan een interne benchmark voor de hele ERIKS-groep.

 

 

 

nieuwslijst